fredag 4 november 2011

Grekiska brevbärare



Greek Rural postmen And Their Cancellation Numbers
av Derek Willan

   Nej, jag bedriver inte någon slags kampanj mot greker (se tidigare inlägg). Det bara slumpar sig såhär ibland. Nu blev det ännu en grekisk bok. Om jag nu ska fortsätta på spåret så -all support till det grekiska folket som kämpar för att inte bli slavar under de omänskliga villkor storkapitalet håller på att sätta för dem.

   Boken ifråga jag valt för dagens inlägg är inte särskilt intressant att skåda, utan det är helt och hållet titeln som avgör dess värde. Den vann faktiskt Bookseller/Diagram Prize for Oddest Title of the Year för sin bizarra titel 1996. Ursäkta förresten för att det inte går att se vafan bokjäveln heter, men det är ett av de tristaste och mest lågupplösta omslag jag haft att göra med -ni får helt enkelt lita på mig att boken verkligen heter så.

   Märkligt nog tycks boken ha falllit i glömska ändå, och är svår att få tag i idag. Men vad gäller titlar måste jag säga att det är en höjdare.


Fyra knäppisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar