torsdag 22 september 2011

Bokmässan 2011

   Bokmässan i år. Ska försöka att inte spendera tusentals kronor på böcker. Bara ett par hundra om jag kan hjälpa det. Knallar dit på fredagen och pröjsar i år för mitt eget inträde eftersom jag inte längre har nåt jobb som kan betala biljetten.

   Givna besök blir Bonniers, Norstedts, Adlibris.. nä jag skoja bara. Men ska väl försöka kravla mig förbi Vertigo, H:ström, Hägglunds, Galago, Glänta, Arbetaren, Brand, Sphinx bokförlag, SF-bokhandeln och många fler än vad jag kan radda upp. Jag är sällsynt dåligt förberedd i år och har inte ens kollat programmet än. Bakhåll är väl inte med i år heller kantänka. 

   Kanske ska jag irritera utställare som betalat 10.000-tals kronor för sina platser genom att stå bredvid dom och dela ut snygga reklamblad för FABUC. Av den anledningen att det var så dyrt blev det inget bord för oss i år. Kanske nästa år.


2 kommentarer:

  1. Mm, står själv i valet och qvalet, huruvida jag ska försöka klämma in ett besök. Men tror nog jag hoppar det i år. För mycket folk, för dålig luft.

    SvaraRadera
  2. Det ÄR dålig luft ja. Men nu laddar jag inför imorrn, fick nämligen tag på en gratisbiljett i allafall. När det blir mer människor än böcker då avstår även jag, men det är ett tag kvar dit..

    SvaraRadera