måndag 26 september 2011

Sallads-skoj


Who Will Toss My Salad?

   Barnböcker vars titelval varit högst olyckligt har vi sett mängder av exempel på. Här är ännu ett. Ska kanske tilläggas att en del av dem ju är rena skämtböcker, troligen t.ex. denna vilket genast gör den lite mindre rolig. Bäst är enligt min mening de som är skrivna helt aningslöst, t.ex. Cooking With Pooh eller James and the Giant Peach.

Trots det fyra knäppisar, och vem vet -jag kan ha fel. Det kan vara äkta vara det här.

2 kommentarer:

  1. Nog flinar även jag en hel del åt den där. Och det säger ju en del om den som gör det, vilka kunskaper om somliga uttryck man besitter så att säga.

    Apropos fråga nyligen:

    Jonas, dig skulle jag verkligen rekommendera John Joseph Adams novellantologier The Living Dead 1 & 2, Bob Fingermans roman Pariah, David Moodys Autumnserie och (trots att det egentligen handlar om infekterade och inte zombier) givetvis Craig DiLouies Tooth and Nail!

    SvaraRadera
  2. tack för mycket bra tips! Tooth and Nail har jag funderat på ett tag efter att ha sett på din blogg och den tänker jag införskaffa, och det blir nog även något av de andra. vad gäller zombielitteratur är det grymt bra att kunna få tips från dig som nog får räknas som den störste kännaren iaf jag känner till. ha det bra / jonas

    SvaraRadera