torsdag 5 maj 2011

Självförtroende


You Are Worthless
av Dr. Oswald T. Pratt och Dr. Scott Dikkers

   Ja, det var ju en uppmuntrande bok. Framgår ju inte riktigt vad författarna är doktorer i, men det ger ju alltid ett sken av legitimitet. Men vad jag undrar är om jag är värdelös rent biologiskt-medicinskt eller filosofiskt, nationalekonomiskt, kulturellt, historiskt eller kosmiskt? Och varför de här två haschtomtarna inte istället skrev en självbekännelse titulerad We Are Worthless ...

Men om man nu går på deras båg kan man ju läsa denna sen:


Restoring Your Self Esteem By The Sea
av Gayle S. Rozantine Ph.D.

   Ännu en doktorjävel. Och jag ifrågasätter konceptet. När du brutits ned av den första boken så ska du få tillbaka självförtroendet genom att gå till... havet!! Som inte alls får dig att känna dig liten och insignifikant i det stora hela. Låter som new age-flum i mina öron.

Fyra knäppisar var

2 kommentarer:

  1. Man tycker ju att "editor in chief of The Onion" skulle gett utslag på satirdetektorn. Eller har du aldrig surfat in på The Onion??

    en.wikipedia.org/wiki/Scott_Dikkers

    SvaraRadera
  2. Nej. Nu har jag det. Tack för tipset. Men visst har du rätt. Den kändes inte helt seriös från början =)

    SvaraRadera