söndag 22 januari 2012

Smygpremiär för min nya blogg

   Jag har en ny blogg på gång som egentligen är hemlig än så länge. Den är på engelska i avsikt att så småningom nå fler läsare, och den är en pseudo-dokumentär redogörelse för en man som dokumenterar sina möten med demoner.

   Ja, alla som känner mig undrar säkert: var tappade han sina skruvar nånstans nu då? Men projektet kommer att förklara sig själv för den med tålamod nog att läsa. Själva tanken är att de samlade texter som genereras över den bloggen ska resultera i en bok, nämligen FABUC:s första släpp som bokförlag.

   Den kommer i liten upplaga och i sann FABUC-anda kommer det att vara en äkta nut-case bok, till synes skriven av en riktig foliehatt och kokosnöt. Jag hoppas att den kommer att vara rolig och på samma gång inte alltför lätt att skilja ut från den äkta varan. Det ligger redan ett första inlägg, ett smakprov, på sajten som heter Real Life Demon Encounters.

   I boken är det tänkt att ett tjugotal möten med demoner ska vara dokumenterade med fotografier och en tillhörande söt, rörande, märklig, bizarr historia som jag diktar ihop. Därför söker jag också statister som i Göteborgs-området kan tänka sig att medverka i den kommande boken (och på bloggen) som demoner med sitt foto. Photo-shoots arrangeras i offentlig miljö. Det här är troligen ett minusprojekt så ingen ersättning utgår, annat än möjligen reseersättning och en pilsner. Samt självklart en gratis kopia av boken när den kommer ut.

   Maila fabuc@hotmail.se om du är intresserad. Märk mailet: Demon. Bifoga ansiktsfoto.

PS. Jag har väldigt speciella kriterier på medverkandes utseenden så garantier för medverkan kan tyvärr inte lämnas, men jag är tacksam för alla som vill höra av sig. 


4 kommentarer:

  1. Creutz anmäler tillgänglighet, bara så du vet. ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag vet ju hur du ser ut. Och du är ju i Göteborg ibland. Jag ska fundera på om du passar till nån av historierna. Tack för din intresseanmälan.

    SvaraRadera
  3. Kommer det förekomma dödsfall? =P

    SvaraRadera
  4. Jag vill inte spoila här och nu genom att berätta för mycket men ja, okej då, så mycket kan jag avslöja att, ja liv går till spillo

    SvaraRadera