söndag 13 februari 2011

Arbetsliv


How To Avoid Work
av William J.Reilly

Egentligen inte särskilt apart.

Men den kan få en knäppis i allafall. För det gula omslaget.


Förresten när jag ändå är inne på arbetstemat -jag hittade en annons för drömjobbet idag som jag bara måste visa:


Då hade man kunnat sitta och leka med författarnamn hela dagarna.

Frank Kafza
Normal Mainer
Hellre Joseph
Roy El James
Dag Stigerman
Tor Svallkhertin
Gilliam Wibson
Christa Thagaie
Maandrake
Endast R Lindrig
Said Kamerdse
Samla Regelföl
Musac Trebal
Vojdod Fjooskies
JS Con Phorade

Nån som kan lista ut alla?

6 kommentarer:

  1. Ah, det jobbet vore nåt det.. Måste man ha arbetsuniform: pensionärskläder (undrar fortfarande var man får tag på beige polyesterbyxor)?

    SvaraRadera
  2. Rätt soft jobb ja. Deras kläder är som du säger fascinerande. Handväska. Beiga kappor&byxor. Dramaten. Keps på gubbarna. Finns det något sådant som ett pensionärsmode helt okänsligt för trendsvängningar iom att de sett likadana ut de senaste decennierna trots att en viss rörlighet måste finnas inom seniorpopulationen?
    Har de egna hemliga modemagasin (samma nummer utkommer utan förändringar 12 ggr/år)

    SvaraRadera
  3. Inser ju nu att Maandrake troligen skulle kunna bli flera olika författare. Variablerna är ju många. Men den jag avsåg var iaf Mare Kandre.

    SvaraRadera
  4. Min sambo och jag har konstaterat, att det kommer ett brev på posten till personer av en given ålder, där den hemliga adressen till stället som säljer pensionärskläder uppges högst diskret.

    SvaraRadera
  5. Ja, så är det nog. Fantastiskt att inga läckor om pensionärskulturen nånsin når omvärlden (annat än sånt de vill ska sippra ut -som bingo och korsordsträffar) Kanske kommer ett SeniorLeaks snart!

    SvaraRadera